niedziela, 22 maja 2016

Na Wielką Sowę z psem

Wielka Sowa to najwyższy szczyt w Górach Sowich. Obowiązkowe miejsce do odwiedzenia przy okazji pobytu w Sudetach Środkowych. Miejsce, do którego można zawędrować z psem.
Sudety są bardzo przyjazne dla czworonożnych przyjaciół, o czym przekonaliśmy się już w ubiegłym roku. Teraz testowaliśmy szlaki w Górach Sowich i możemy to tylko potwierdzić.

Na Wielką Sowę wyruszyliśmy z parkingu nieopodal Schroniska PTTK Zygmuntówka w Jugowie. Swoją drogą to miejsce bardzo przyjazne psom! Z pupilem można wejść do środka i jest on tam bardzo mile widziany.

Trasa na Wielką Sowę prowadzi czerwonym szlakiem i jest dość łagodna. Momentami bywa bardziej stromo i kamieniście, ale pies w takich warunkach radzi sobie doskonale.

Na szlaku obowiązkowo psa trzymamy na smyczy. Droga prowadzi przez Kozią Równię i Kozie Siodło. Na Wielkiej Sowie znajduje się wieża widokowa.

Można na nią wejść z psem, ale obsługa raczej odradza to rozwiązanie z uwagi na zdarzające się wypadki z udziałem psów. Dla bezpieczeństwa lepiej pozostawić pupila na dole.

Pozdrawiam!

A.

1. Warto wiedzieć :) Kolejne ciekawe miejsce, będę to mieć na uwadze zastanawiając się, gdzie pojechać. Tym, bardziej, że jestem miłośniczką gór. Saba zresztą też ;)

1. Cieszymy się, że możemy inspirować innych! :) A Góry Sowie są naprawdę bardzo przyjazne dla psów! :) Polecamy bardzo, bardzo! :D

2. Fajna wycieczka, będę się tam wybierać z Lusią, powidzcie mi, jak długo trwało wejście na Wielką Sowę od schroniska?

1. Tam i z powrotem przeszliśmy prawie 10 km w czasie nieco ponad 3h. Nie spieszyliśmy się, były przerwy dla psa na wodę i na podziwianie widoków! :) Dajcie znać, jak Wam się podobało! :)